Blogger Layouts

Thursday, July 14, 2011

hati perempuan macam BUNGAA ; bila perempuan menangis..

assalamualaikum  ..
ny haaa sambungan hati perempuan mcm BUNGAA nye tajuk
ennjooiicee  :)


MENANGIS . . . . .

bila kali terakhir kita menangis..??? biasanya, hati yang rapuh mudah untuk mengalirkan airmata . . . bagi seorang wanita, airmata memang tidak dapat dipisahkan dari lumrah hidupnya . . . .
Jika Wanita Menangis ………….
Jika wanita menangis di hadapan mu, Itu bererti dia tak dapat menahan nya lagi
Jika kamu memegang tangan nya saat dia menangis, Dia akan tinggal bersama mu sepanjang hidup mu
Jika kamu membiarkan nya pergi, Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi diri nya yang dulu Selamanya…………..
Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah, Kecuali di depan orang yang amat dia sayangi Dia menjadi lemah
Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah, Hanya jika dia sangat menyayangi mu, Dia akan menurunkan rasa egois nya
Lelaki, Jika seorang wanita pernah menangis karana mu, Tolong pegang tangan nya dengan pengertian
Dia adalah orang yang akan tetap bersama mu sepanjang hidup mu
Lelaki, Jika seorang wanita menangis karena mu, Tolong jangan menyia-nyiakan nya
Mungkin kerana keputusan mu, Kau merosak kehidupan nya
Saat dia menangis di depan mu, Saat dia menangis karena mu,
Lihat lah mata nya……..
Dapat kah kau lihat dan rasakan sakit yang dirasakan nya?
Pikirkan………..
Wanita mana lagikah yang akan menangis dengan murni, penuh rasa sayang, Di depan mu dan kerana mu……
Dia menangis bukan karana dia lemah Dia menangis bukan karana dia menginginkan simpati atau rasa kasihan
Dia menangis, Kerana menangis dengan diam tidak lah memungkinkan lagi
Lelaki…..,
Pikirkanlah tentang hal itu
Jika seorang wanita menangisi hati nya untuk mu, Dan semua nya karena diri mu
Ini lah waktu nya untuk melihat apa yang telah kau lakukan untuk nya, Hanya kau yang tahu jawaban nya
Pertimbangkanlah
Kerana suatu hari nanti Mungkin akan terlambat untuk menyesal, Mungkin akan terlambat untuk mengatakan “MAAF!”
Dan semua nya akan terasa bererti saat kamu kehilangan semua nya. Semua yang sangat bererti untuk mu tapi kau tidak menyedari nya. Bahkan kau hanya menyia-nyiakan nya.


menurut Ibn QAyyim,terdapat 10 jenis tangisan :
1. Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati
2. Menangis kerana rasa takut
3. Menangis kerana cinta
4. Menangis kerana gembira
5. Menangis kerana menghadapi penderitaan
6. Menangis kerana terlalu sedih
7. Menangis kerana terasa hina dan lemah
8. Menangis untuk mendapat belas kasihan orang
9. Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis
10. Menangis orang munafik – pura-pura menangis
Sesungguhnya tangisan itu sendiri merupakan ciptaan dan kurniaan Allah S.W.T kepada makhluknya sebagaimana dijelaskan“..dan bahawasanya DIA lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis.” (AnNajm: 43)
jika aku sering menangis, adakah aku seorang yang lemah . . . ? ?
duhai insan, janganlah kamu membuatkan aku menangis kerana sesungguhnya, airmataku adalah kelemahanku . . . .
CINTA bukan hanya sekadar kata-kata tapi harus diiringi dengan perbuatan itu sendiri, di mana keikhlasan itu wujud semata-mata kerana Allah Ta’ala . . . .

oke,nak tengok ANNISSA :)
nah,terbangkan rroockkett nyhh
daaaaaa

2 comments:

armouris said...

lagi info tentang menangis di SIHAT SELALU - Kenapa Perempuan Lebih Banyak Menangis

Cik Nurul said...

hehe...deqna ~ good sharing !!